17 Eylül 2012 Pazartesi

Ders Zili Kürt Çocukları İçin Çalmadı


Türkiye’de 2012-2013 eğitim öğretim yılı 4+4+4 sistemini protestolarla başladı. Kürdistan’da ise asimilasyon politikalarını protesto eden öğrenciler ders başı yapmadı. Yüksekova'da boykot oranı yüzde 90'ı buldu. Şırnak’ta çocuklar Anadilde eğitim çadırında ders gördü, depremin vurduğu Van ile Tatvan’da öğretmenler de okulları boykot etti.

Kürt kurumlarının asimilasyon politikalarına karşı yaptığı okul boykotu çağrısı üzerine bugün Kürdistan’daki okullar boş kaldı. Boykot en fazla da HPG’nin alan hakimiyetini elinde bulundurduğu Hakkari’de görüldü.
Hakkari merkez, Yüksekova, Şemdinli, Çukurca ile Esendere Beldesi başta olmak üzere kent genelinde boykottan dolayı okullardaki sınıflar boş kaldı, Yüksekova’da öğrencilerin neredeyse yüzde 90’ü ders başı yapmazken, bazı okullarda bir iki öğrencinin olması dikkat çekti. Okula gitmeyen öğrencilerin ise okulların duvarlarına, “Anadilde eğitim istiyoruz”, “HPG”, “PKK”, “Gerilla”, “Apo” yazılarını yazdıkları görüldü. Boykota destek vererek 4 öğrencisini okula göndermediğini belirten Yüksekova Barış Anneleri İnisiyatifi üyelerinden Naciye İke, bütün Kürt halkına boykota katılma çağrısında bulundu. İke, “Anadilde eğitim bir haktır. Bu haklı talebi istiyoruz. Yapılan bu boykotla çocuklarımızın anadillerini ne kadar istediklerinin iyi okunması gerekir. Dünyada Kürtlerin dışında bütün halklar dilini ve kimliğini özgürce kullanıyor. Kürtler ise dilsiz bırakılmaya çalışılıyor. Bu boykota tüm Kürt halkı destek vermelidir” dedi.

GALİBA BEN İŞSİZ KALDIM

Taksicilik yapan ve her okul döneminde öğretmen ve öğrencileri taşıyan İkram Durna ise, “Okul boykotu nedeniyle daha hiçbir öğrenci taşıyamadım. İlçede tüm okullarda boykot var. Bu nedenle bu sene galiba ben işsiz kaldım” diyerek boykotun boyutuna dikkat çekti. Gever KURDİ DER Şube Başkanı Evliya Alkan ise, “Sistemi dondurmamız lazım ve bu nedenle kesinlikle bu okul boykotuna uyulmalı ve devletin kurumları işlevsiz bırakılmalıdır" diye konuştu. Yüksekova’nın dışında kent genelinde de öğrencilerin yüzde 70’i ders başı yapmadı.

Şırnak'ın İdil (Hezex) İlçesinde KURDÎ-DER öncülüğünde anadilde eğitim talebiyle bir yürüyüş düzenlendi. Öğrenciler de okula gitmeyerek asimilasyon politikalarını protesto etti. Turgut Özal Mahallesi'ndeki Aşiti Parkı'nda bir araya gelen çok sayıda kişi, Atatürk İlkokulu'na doğru yürüyüşe geçti.

Yürüyüşte çocuklar "Seçmeli Kürtçe dersine hayır" ve "Çocuk gelinliğe, çocuk işçiliğe, gerici-ırkçı-piyasacı eğitime hayır" yazılı siyah dövizler taşıdı. Atatürk İlkokulu önünde son bulan yürüyüşün ardından basın açıklaması yapan KURDÎ-DER üyesi Şeymus Gasyağ “halkımızı asimilasyon merkezleri haline gelen sistemin okullarına çocuklarını göndermemeye çağırıyoruz" dedi.

Açıklama öncesi Aşiti Parkında oturan DİHA Şırnak Muhabiri M.Zeki Çiçek ve İdil Belediye Başkan Yardımcısı ve belediye meclis üyeleri polisin fiziki şiddetine ve hakaretlerine maruz kaldı. Çiçek, onlarca kişinin tanık olduğu polis şiddeti ve hakaretlere karşı suç duyurusunda bulunacağını söyledi.

CİZRE’DE ÇOCUKLARA GAZ BOMBALI SALDIRI

Şırnak'ın Cizre İlçesi'nde de 2012-2013 eğitim ve öğretim yılı, boykot ve protestolarla başladı. Sabah saatlerinde okulları boykot eden öğrenciler okullara gitmeyerek, İdil Caddesi'ni trafiğe kapatarak ateş yaktı. Ateş yakan çocukları dağıtmak için akrep tipi zırhlı araçlarla olay yerine gelen polisler gaz bombalarıyla müdahale edince Cizre esnafı da boykota destek vermek ve polisin gazlı müdahalesini protesto etmek için kepenk indirdi. Okul bahçeleri ve sınıfların boş olduğu ilçede okula gitmeyen öğrenciler caddelerde ve sokaklarda bekliyor.

ANADİLDE EĞİTİM ÇADIRI AÇILDI

Öte taraftan TZP KURDİ öncülüğünde asimilasyon politikalarına dikkat çekmek ve anadilde eğitim talebiyle çadır açıldı. Cudi Mahallesi'nde açılan çadır önünde yapılan açıklamaya BDP Cizre İlçe Başkanı Mehmet Nezir Akengin, KURDİ-DER yöneticileri ile çok sayıda aile çocuklarıyla birlikte katıldı. Açıklamayı okuyan KURDİ-DER üyesi Abdullselam Durmuş, Kürt sorunun çözümü noktasında en önemli adımlardan birinin anadilde eğitim olduğunu belirterek, "Okul öncesinden tutun, üniversitelere kadar Kürtler anadilde eğitim görme hakkı vardır. Halkımızın bu faşist politikalar karşısında uyanık olması ve asimilasyoncu bir eğitim ve öğretimi tümden red etmelidir" dedi. Anadilde eğitim hakkının insanların en doğal ve temel hakkı olduğunu vurgulayan Durmuş, "4+4+4 sistemiyle AKP hükümeti çocuklarımızı daha küçük yaşlarda asimile etmeye çalışıyor. Bütün Kürt halkı bunun farkındadır ve bunun için bütün Kürt halkının bu inkarcı ve imhacı politikalar karşısında onurlu bir duruş sergilemelidir" şeklinde konuştu.

Yapılan açıklamaların ardından çocuklara ilk Kürtçe ders verildi. Çocukların Kürtçe derse ilgisi yoğun oldu.

VAN VE TATVAN’DA ÖĞRETMENLER DE BOYKOTTA

Deprem sonrası eğitim sisteminin durduğu Van merkez ve ilçelerinde ise boykot kararına büyük bir destek çıktı. Merkezde binlerce öğrenci ders başı yapmazken, bazı okullarda ise öğrencilerin yanı sıra öğretmenler de okullara gitmedi. Merkezin yanı sıra ilçelerinde de boykot kararına destek veren velilerin büyük bölümü öğrencilerini okula göndermedi. Boykot kararına en büyük desteğin verildiği Başkale İlçesi’nde ise KURDİ DER tarafından basın açıklaması yapıldı. Atatürk heykeli yanında yapılan basın açıklamasına Başkale BDP İlçe Başkanı Selahattin Bozkurt, Belediye Başkanvekili Abdulkadir Şeker, il genel meclis üyeleri, belediye meclis üyeleri ve çok sayıda yurttaş katıldı. Grup adına açıklama yapan KURDİ DER Şube Başkanı Rıdvan Oktay, Kürt halkının her halk gibi anadillerinde eğitim görmek istediklerini belirterek, haklı olan talebin kabul edilmesini istedi. Oktay, halka da çağrıda bulunarak her alanda boykotun desteklenmesini istedi.

Boykot kararının uygulandığı yerlerden biri olan Bitlis ve ilçelerinde ise, öğrencilerin yüzde 50’i ders başı yapmadı. Eğitim Sen’e bağlı öğretmenlerin büyük bölümü de boykot kararına destek verdi. Boykot kararının uygulandığı ilçede anadilde eğitim talebi ve boykot kararına dikkat çekmek amacıyla basın toplantısı yapıldı.

Boykot kararı Van, Hakkari, Bitlis’in yanı sıra, Ağrı, Ardahan, Erzurum, Kars, Iğdır, Muş ve ilçelerinde de büyük destek gördü. Özelikle köylerde ders başı yapılmazken, kent merkezleri ile ilçelerde ise okula gidenlerin sayısının düşük olduğu görüldü.

Diyarbakır'da bulunan KURDİ-DER Genel Merkezi de aynı amaçla basın açıklaması yaptı. Genel Merkez binasında yapılan açıklamaya KURDİ-DER yönetici ve çalışanları katıldı. Açıklamayı yapan KURDİ- DER Genel Merkez Yöneticisi Rıfhat Öztürk, "Türkiye, Cumhuriyetten bu yana bütün kültür, dil ve medeniyetlerin mezarı haline geldi" dedi. Öztürk, "Dil, kültür ve kimlik bir ulusun varlık gerekçesidir. Bunların inkarı aynı zamanda ulusun da inkarıdır. Bu inkara karşı durmak için herkesin artık mücadele etmesi gerekiyor " dedi.

MAZLUMDER: ANDIMIZ KALDIRILSIN

MAZLUMDER Diyarbakır Şubesi de "Andımız kaldırılsın" etkinlikleri kapsamında Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde basın açıklaması yaptı. Açıklamada "Andımız kaldırılsın" pankartı açılırken, "Herkes insan ama herkes Türk değil", "Ne mutlu özgür bireylere", "Kürdüm, Türküm, Arap'ım, Müslüman'ım, Aleviyim, Süryani'yim, demokratım, laiğim ve Türkiye'yim, darbeci değilim" dövizleri taşındı.

Diyarbakır'ın Ergani İlçesi'nde de konu ile ilgili basın açıklaması yapıldı. KURDİ-DER tarafından eski Hükümet Konağı önünde yapılan açıklamaya çok sayıda kişi katıldı. Açıklamayı yapan KURDİ-DER Yöneticisi Mehmet Taşkesen, Kürt dili üzerindeki inkar ve asimilasyon politikasına dikkat çekti. Seçmeli değil zorunlu Kürtçe eğitim istediklerini dile getiren Taşkesen, "AKP hükümeti, 4+4+4 ile Kürtçe dilini kirli siyasetine bulaştırıyor. AKP'nin bu kirli siyasetine dur demek için sistemin eğitimini boykot ediyoruz" dedi. Açıklamanın ardından kitle oturma eylemine geçti. Oturma eylemi "Zımane me rumeta me ye" ve "Anadil onurdur onuruna sahip çık" sloganlarıyla son buldu.

İZMİR’DEN BOYKOT ÇAĞRISI

KURDÎ-DER İzmir Şubesi, şube binası önünde basın açıklaması yaparak, okulları boykot çağrısı yaptı. KURDİ-DER yöneticileri ile üyelerinin katıldığı açıklamaya BDP, TAYD-DER, İzmir Barış Anneleri İnisiyatifi ile yurttaşlar destek verdi. "Artık yeter anadilde eğitim istiyoruz" pankartının açıldığı açıklamada, basın metnini okuyan KURDİ-DER İzmir Şube Yöneticisi Ali Yalçınkaya, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan beri sürdürülen tekçi, milliyetçi, Türkçü politikalardan dolayı Anadolu haklarının dilleri ve kültürlerinin inkar edildiğini, topraklarında katliam ve sürgünlere maruz kaldıklarını hatırlattı. Anadilde eğitimin Kürt sorunun çözümü konusunda vazgeçilmez bir koşul olduğunu vurgulayan Yalçınkaya, TZP-KURDİ olarak anaokuldan üniversiteye kadar eğitimin anadilde olması gerektiğinin altını çizerek, Kürtleri çocuklarını "Asimilasyon merkezlerine" göndermeyerek, okulları boykot etmeye çağırdı. 


ANF

Hiç yorum yok: