24 Temmuz 2012 Salı

Nasıl KCK'li Oldum!

ARZU DEMİR

Kürt gazetecilere yönelik "KCK Operasyonu"nda gözaltına alınıp mahkemeden serbest bırakılan gazetecilerden biriyim. İddianamenin 44 nolu sanığıyım. İddianame eklerinin 69 No'lu klasöründen öğrendiğime göre suçum çok! KCK Basın Komitesi'nde üst düzey yönetici olmak! Özgür Gündem gazetesinin basımından ve Türkiye genelinde dağıtımından sorumlu olmak!

KCK lehine yapılan gösterilere katılmak!

SAVCI VE POLİS KANAAT OLUŞTURMAYA ÇALIŞMIŞ

İddianamede benimle ilgili ekler, GBT dökümüyle başlıyor. 6 Mayıs 1996 tarihinde "örgüt operasyonu"nda yakalanmamdan (!) tutun da DHKP-C üyeleri Selma Doğan ile Erol Yalçın'ın öldürülmesini protesto etmeme kadar uzanan bir döküm.

6 Haziran 1996 tarihinde gözaltına alındım. O günleri hatırlayanlar vardır. Habitat günleriydi; caddeleri boyayıp, insanları gözaltı merkezlerine tıkıyorlardı. O gün, gözaltında işkence ile öldürülen Hasan Ocak'ın ölümünün birinci yılında, Altınşehir Kimsesizler Mezarlığı'ndaki basın açıklamasına giderken gözaltına alındım. 15 gün boyunca cinsel taciz, uykusuz bırakma, dayak, elektrik işkencesine maruz kaldım. Sonra DGM'den serbest bırakıldım.

11 Kasım 1999 tarihinde İstanbul Çırağan Sarayı'nda bildiri dağıtmak suçundan yakalandığım iddiasına gelince... O günlerde Gündem gazetesi muhabiriydim. AGİT zirvesini izliyorduk. Türkiye'ye teslim edilen bir PKK'linin işkence gördüğü haberini yapmıştık. Haber gazete manşetindeydi. O gün gözaltına alınacağımızı biliyorduk. Çünkü işkenceyi açığa çıkarmıştık. Nitekim öyle de oldu!

Aslında benim eskiden beri 'terörist' olduğum fikrini oluşturmak istenen savcılık ve polis, daha sonra KCK üyeliğimi ispat için muhteşem delillerine geçmiş.

DENİZ ZARAKOLUNDA TELEFONUM VARMIŞ

Popüler gazetecilik deyimiyle söylersek ilk delil bomba gibi... KCK İstanbul Ana Davası'ndan tutuklu yargılanan Deniz Zarakolu'nun telefon fihristinde numaramın kayıtlı olması. Ben bir gazeteciyim, Zarakolu da BDP yöneticisi. Birbirlerimizde telefonlarımızın olmasından daha doğal bir şey var mı! Bunun da ötesinde Deniz, üniversiteden arkadaşım. O Yıldız Teknik Üniversitesi'nde İnşaat Mühendisliği Bölümü'nde okurken, ben aynı fakültenin Çevre Mühendisliği bölümündeydim. Duyururum, kendisi en iyi arkadaşlarımdandır.

GÜNDEM GAZETESİNİN TÜRKİYE DAĞITIM SORUMLUSUYMUŞUM

Polis, evimdeki bütün bilgisayarları - ki hiç biri benim şahsi bilgisayarım değil-, haber notlarını -ki hiçbiri benim haber notlarım değil toplayıp götürmüştü.

'Delil'ler arasında gazete satışlarına ilişkin bazı rakamlar var. Polis bu delili kaçırır mı? Savcı üzerinden atlar mı? Olmaz tabi! İddiaya göre, o rakamlar Gündem gazetesinin satış rakamları. Ben de Gündem gazetesinin dağıtımından sorumluyum. Sadece dağıtım da değil, basımından da! Hem de Türkiye sorumlusuyum. Gündem gazetesinin Türkiye dağıtımından sorumlu olmanın neresi suç! Bu bir tarafa, bahsetilen gazete satışlarına ilişkin veriler Gündem'e değil, Atılım gazetesine ait. Gözaltında benden alınan el yazısı örneklerinin ne yapıldığını merak ediyorum açıkçası. Çünkü o el yazıları delil incelemesinde kullanılmış olsaydı, Atılım gazetesine ait notları benim almadığım da belli olurdu. Ayrıca az bir zeka bile, o rakamların, Gündem gazetesi gibi on binleri bulan bir okur kitlesine ait bir gazeteye ait olmadığını anlardı.

Gündem demişken iddianamede ve eklerinde benimle ilgili yer almayan çok önemli bir bilgiye de ben vereyim: Gündem okulundan geçtim. 1999 yılının Nisan ile Aralık ayında Gündem'in İstanbul merkez bürosunda istihbarat servisinde çalıştım. İyi ki de çalıştım. Gazeteciliği orada öğrendim.

HDK BROŞÜRLERİ DE DELİL!

Evimde bulunan HDK broşürleri, HDK ile haber notları da KCK üyeliğimin en büyük delili. Kurgu şu: HDK Öcalan'ın talimatıyla kurulmuş. Öcalan, PKK lideri olduğuna göre, her HDK'li KCK/PKK'lidir. Bir de kurulan tezgahı adıyla gösteren gizli tanık “Son Tezgah”n çatı partisi ile verdiği "bilgiler" eklenmiş.

Hep söylüyorum, yine söyleyeyim, AKP'nin polisi, savcıları, mahkemeleri, hepimizi KCK'li yaparsa hiç şaşırmam!

NE SKM'EYMİŞ!

Eklerde, Sosyalist Kadın Meclisleri ile ilgili notlar ile SKM atölyelerinde alınan notlar da en büyük delil. Eklerin bir yerinde notlar için Siyaset Akademisi'nde "kadınlar üzerine Marksizm ideolojisi doğrultusunda hazırlanan ve ders olarak verilen konulardan olduğu değerlendirilmektedir" deniliyor. Bir başka yerinde ise SKM'nin ideolojik ders notları olduğu söyleniyor.

SKM için ise, ESP'nin legal kadın yapılanması ifadesi geçiyor. Bu durumda, ESP illegal oluyor Bununla da bitmiyor, eklerin bir başka bölümünde ise SKM faaliyetleri de Abdullah Öcalan'ın talimatıyla kurulan HDK kapsamında değerlendiriliyor. İnsanın "Ne SKM'meymiş" diyesi geliyor!

KCK bölücü bir örgüt ya, toplumsal iş bölümü de, eklerde toplumsal iş bölücü diye yer alıyor. Zihniyet bu! Her şeyimiz bölücü!

HABERLERİ BENİM YAPTIĞIM TESPİT EDİLMİŞ!


KCK üyeliğimin iki önemli delili daha var. Yaptığım iki haber. Biri, 25 Kasım 2011 tarihinde ETHA'da yayınlanan "Cezaevinde bir çocuk büyür."

Diğeri de, Ortadoğu uzmanı Haluk Gerger'le Suriye'deki gelişmeler üzerine yaptığım bir haber: “Gerger: Türkiye, savaş kışkırtıcılığı yapıyor."

Her iki haberi de ANF, ETHA'yı kaynak göstererek kullanmış. Her iki yerde de adım yazıyor. Polis, "Bahse konu haberin Arzu Demir isimli şahıs tarafından hazırlandığı tespit edilmiştir" diyor. Kutlarım... Nasıl da bulmuşlar!

Suriye ile ilgili haberimde ayrıca, "Türkiye'yi Kürt kanı döken cani bir devlet” olarak göstermişim. Burada sadece Roboskî katliamını hatırlatayım.

İSMET KAYHAN BANA 'ARZU' DİYE SESLENMİŞ!

KCK üyeliğimin bir başka delili ise, ANF müdürü İsmet Kayhan'la yaptığım 681 MSN görüşmesi.

İsmet Kayhan'ın bana "arzu" ya da "arzuuuu" diye seslenmesi delillerden biri. Düşündüm. Ne demesi gerekiyordu. Haber geçtiğim bir ajansın müdürü, bana ne demeliydi acaba?

İsmet Kayhan bana "Ne örüyon arzu" demiş. Ben ona "Ne örem be ya" demişim. Bunları boldlamışlar. Polise göre bir şey ima etmişim demek ki!

Meslektaşım İsmet Kayhan, benim telefonumu bir gazeteciye vermiş. Zeynep Kuray'a, benim için "İyi bir gazetecidir. İstanbul'da uzun yıllar muhabirlik yaptı" demiş. Sağ olsun! İsmet Kayhan gibi çekirdekten bir gazetecinin gazeteciliği takdir etmesi onurdur!

'AYŞE' İSİMLİ ŞAHIS ÜZERİNDEN ŞİFRELİ KONUŞMUŞUM!

MSN görüşmelerinin en komiği ise "Ayşe" isimli şahıs üzerinden şifreli konuşmam! İsmet Kayhan'a daha önce Gündem gazetesinde çalışırken tanıştığı Ayşe Düzkan'ın telefonunu vermiş, ardından da biraz amiyane tabir ile geyik muhabbeti yapmıştık. Bu görüşmeyi de Ayşe Düzkan'a anlatmıştım. Fakat gel gör ki bu geyik mehabetti, şifreli görüşme olmuş. Oradaki telefonu GSM şirketine sorsalar, Ayşe'nin kim olduğu açığa çıkardı. Ama niyet delil uydurma olunca sormaya gerek kalmıyor.

Hakkımda o kadar çok delil var ki... Sinop'ta askeri araca bir saldırı düzenlenmiş. İsmet Kayhan, bilgi alabileceğim birilerinin olup olmadığını soruyor. Ben de "bakayım" diyorum. Ancak polise göre, Kayhan, terör örgütü yapılanması içinde biri var mı diye sormuş!

ŞAİR METİN ALTIOK'UN ŞİİRİ BİLE DELİL

Şair Metin Altıok'un bir yazısı üzerine yaptığımız sohbet de en büyük delil. Altıok, 1979-1989 yıllarında Bingöl'de öğretmenlik yapmış. O günlerde köye getirilen iki gencin ölümüyle ilgili yazmış. Şiirin en etkilendiğim kısmı şöyle: "Öyle ak, öyle ak ki teni/ipekten biçilmiş sanki/ duyulmamış bu yüzden üstünü örtmek gereği/çırılçıplak incecik, sedyedeki bir kız cesedi/on parmağı boyalı/ bulaşmış ıstampa mürekkebi/ bir kızım sağsa eğer/bir kızım morgdadır şimdi."

Sağ olsun, bu şiirin varlığından beri İsmet Kayhan haberdar etti. Kürt kadınlarının geçmişte sıkça başvurdukları dövme kültürü üzerine yaptığımız sohbet da gözden kaçmış değil.

AJDA PEKKAN'IN BOTOKSUNU MU YAZACAKTIM!


Aralık 2011'de bölgede kimyasal silahlarla öldürüldüğünden şüphe edilen PKK'lilerin cenazeleri İstanbul Adli Tıp Kurumu'na getirilmişti. Onunla ilgili Haber Türk'ten bir gazeteci ile yaptığım görüşme de delil olarak dosyada yer alıyor. Haber için görüştüğüm her halimden belli. Ancak, yaptığım görüşme üzerine “güvenlik güçlerince öldürülen teröristlerle ile ilgili bilgileri önemseyen ve haberdar olmak isteyen biri” olmuşum. İtiraf ediyorum, haberdar olmak istiyorum, bilgileri de önemsiyorum. Çünkü, 14 yıldır Kürt sorunu üzerine haberler yapıyorum. Memlekette 30 yıldır süren bir savaş varken, Ajda Pekkan'ın botokslarıyla ilgilenecek değilim ya!

CHP'nin Kürt sorunu, vicdani ret haberleri ile ilgili İsmet Kayhan'la yaptığım görüşmeler de delil! Diyarbakır Cezaevi üzerine yapılan bir görüşmeden çıkan sonuç ise, İsmet Kayhan bana Mustafa Karasu ile görüşme talimatı vermiş. Kendisinin Avrupa üzerinden görüşme olanakları daha kolayken bana niye böyle bir talimat versin! Ayrıca Avni Özgürel Kandil'e gidip görüşüyor suç olmuyor da, ben görüşünce niye suç oluyor!

TÜRKİYE ALEYHİNE KARA PROPAGANDA YAPMIŞIM

19 Aralık 2011 tarihinde Roj Tv'ye yaptığım bağlantı da eklerde. Cezaevi önünde yapılan eylemin bilgisini aktardığım haber ile Türkiye aleyhine kara propaganda yapmışım. Sanki 19 Aralık Katliamı olmamış da, ben uydurmuşum yani! Bir de haber içeriğinde örgüt propagandası yapmışım. 19 Aralık Katliamı ile ilgili bir haber bağlantısında nasıl PKK/KCK propagandası yapılır, inanın bilmiyorum.

Gürcülerin, Lazların e-gruplarından biri olan kolkhoba@googlegroups.com adresine gönderdiğim, "Selamlar, köylerin eski isimleri şiirini yazan kamil haşimoğlu'na nasıl ulaşabilirim" maili de delil.

Facebook'tan indirilen iki fotoğrafım, gözaltında yaptığım açlık grevi, politik tutuklu Sami Özbil'in iki fotoğrafı, yazdığı bir öykü, görüntü ders notları. Hepsi delil...

ZEYTİNLİ KEK TARİFİ DE DELİL!


En büyük delil, Derya'nın zeytinli kek tarifi. Günlerdir aradık, bulamadık, iddianame eklerinde çıktı. Memnun olduk gerçekten!

Bütün bu 'deliller' ışığında karşılaştığım suçlama şöyle: "KCK Basın Komitesi'nde üst düzey yönetici olmak. Özgür Gündem gazetesinin basımından ve Türkiye genelinde dağıtımından sorumlu olmak. KCK lehine yapılan gösterilere katılmak."

Bu 'delil'ler benimle ilgili olanlar. Benzerleri, daha akıl almazları, birlikte yargılandığım 43 meslektaşımın dosyalarında var. Onlar Aralık ayından beri bu delillerle tutuklu. Davanın ilk duruşmasının görüleceği Eylül ayına kadar da tutuklu kalacaklar. Belki de daha fazla. Çünkü demokrasi de, hukuk da, basın özgürlüğü de sadece iktidar için var. Sosyalist bir gazeteci olarak benim yapacağım ise daha fazla özgürlük için gerçeğin peşine düşmek ve gerçeği göstermek.


ANF

Hiç yorum yok: