6 Nisan 2012 Cuma

AKP'yi Protesto Eylemi: Darbeciler Gibi Yargılanacaksınız!

Mersin - BDP’li Akdeniz Belediyesi tarafından açılan ve 2 yıldır öğrencileri üniversite ve SBS sınavlarına hazırlayan Eğitim Destek ve Kültür Evlerine yönelik polis baskınına tepkiler büyüyor. Belediye yetkilileri, çeşitli sivil toplum örgütü temsilcileri ile eğitim evi öğrencilerinin katıldığı kitlesel basın açıklamasıyla polis baskını protesto edildi.

Mersin Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı polislerce, BDP’li Akdeniz Belediyesi Eğitim ve Destek Evinin 4 farklı merkezine eşzamanlı düzenlenen baskının yankılar devam ediyor. Yaklaşık 3 saat süren baskınlar esnasında, öğrencileri ve eğitmenleri alıkoyan polisin keyfi uygulamaları, Eğitim Destek Evi merkez binası önünde düzenlenen kitlesel basın açıklamasıyla protesto edildi.

Çok sayıda sivil polisin de takip ettiği ve görüntülü olarak kayıt altına aldığı açıklamaya, Akdeniz Belediye Başkanı M. Fazıl Türk’ün yanı sıra başkan yardımcıları ve meclis üyeleri, BDP Mersin İl Eşbaşkanları Aynur Aşan ve Musa Kulu, BDP yöneticileri, EMEP İl Başkanı Mehmet Taşçı, Mersin İHD Şube Başkanı Ali Tanrıverdi, sivil toplum örgütü temsilcileri, öğrenciler, öğretmen ve veliler katıldı. Çok sayıda gazetecinin de izlediği basın açıklamasını Akdeniz Belediye Başkanı M. Fazıl Türk yaptı.

12 EYLÜL’Ü ARATMAYAN HUKUKSUZLUKLAR

Savcılığın talimatıyla ve ''şüpheli şahıs bulunduğu''!!! iddiasıyla yapılan polis baskınında, hukuksuz uygulamaların 12 Eylül dönemini aratmadığını vurgulayan Başkan Türk, şüpheli şahsın kim olduğu ve merkezlerle bağlantısının ne olduğunun halen bir muamma olduğunu kaydetti. Baskının hukuk dışılığının yanı sıra arama biçiminin de hukuk devletine yakışmayan bir tarzda gerçekleştiğini belirten Türk, “Yanı başımızda bir birimimiz basılıyor. Öğretmenlerimizin telefonlarına el konularak, ne bana ve ne de diğer yetkililere haber verilmesine dahi izin verilmiyor. Eğitim destek evindeki eğitim materyallerine el konuluyor. Bilgisayardaki hard diskler kopyalanmadan götürülüyor. Yine dün bazı ajanslarda, ‘eğitim destek evlerimizin izinsiz açıldığı için’ polis baskınlarına uğradığı şeklinde haberler yer almıştır. Açıkça belirteyim ki polis baskınları tamamıyla keyfidir. Çünkü Akdeniz Belediyesi olarak, gerek Akdeniz Kaymakamlığı ve gerekse de Milli Eğitim Müdürlüğü nezdinde gerekli tüm protokolleri yerine getirdik. Burada yasalara aykırı hiçbir durum yoktur. Bu tür bir iddiayla gençlerimizin eğitim gördüğü binaya baskın düzenlemek, en basit tanımıyla hukuksuzluktur” şeklinde konuştu.

Başkan Türk’ün konuşmaları, açıklamaya katılanlar tarafından alkışlarla karşılandı, Eğitim ve Destek Evi öğrencileri de “Eğitim hakkımız engellenemez” şeklinde sloganı atarak tepkilerini dile getirdi.

GENÇLER SINIFLARA KAPATILARAK TACİZ EDİLDİ

Ders esnasında TOMA diye tabir edilen zırhlı araç ve panzerlerle yapılan polis baskınında, öğrencilerin sınıflarda saatlerce rehin tutulduğunun altını çizen Türk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Gençler, polis tarafından tek tek kameraya çekilerek adeta taciz edilmişlerdir. Yaşananları şaşkınlıkla izleyen öğrencilerimiz, sınav döneminde bu tür bir tutumun ruh hallerini olumsuz etkilediğini ifade etmişlerdir. Şimdi soruyorum; dünyanın neresinde, bir eğitim yuvası polis baskınına uğrar ve devletin kolluk güçleri tarafından öğrenciler, sınıflara kilitlenerek tek tek video kameraya çekilir, ikamet belgelerine ve seviye belirleme sınavları sonuçlarına el konur? Tek amacı eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak olan Eğitim Destek Evi projemize bu şekildeki bir yaklaşımı asla doğru bulmuyoruz.”

ÇOCUKLARI ÜNİVERSİTELİ YAPMANIN ÖDÜLÜ BU MU?


“Özel dershanelere gidemeyen gençlere güzel gelecek sağlamak için, milli eğitimin müfredatı çerçevesinde üniversiteye hazırlık kursları vermemize yönelik emeğimizin karşılığı bu mu olmalıdır?” diye soran Başkan Türk, “Nitekim geçen yıl eğitim evimize devam eden 96 genç, üniversiteyi kazanarak bir yükseköğretim programına yerleşmiştir. Ödüllendirilmesi gereken projemize yönelik sergilenen bu tutum kaygı verici ve anlamsızdır. Yasadışı bir durum varsa bunun çözülmesi için biz de yardımcı olalım. Ama bu keyfi tutum, stresli bir sınavı atlatmış olan ve 2’nci sınavın arifesindeki öğrencilerimizi kaygılandırmıştır. Ben bu endişeyi çocuklarımızın gözlerinde gördüm” ifadelerini kullandı.

DARBECİLER GİBİ BİR GÜN YARGILANACAKLAR

Başkan Türk, çocukların sokaklardan alınması için her yıl binlerce projenin hazırlandığını, bu projelere büyük kaynaklar aktarıldığını da sözlerine ekledi, “Çağdaş toplum olmanın gereği de budur. Bakın Meksika’da bizzat tanık oldum. Türkiye’den giden 60 öğrencimizin kaliteli bir eğitim alması için milyonlarca dolar harcanabiliyor. Biz burada geçen yıl üniversiteyi hayal bile edemeyen çocuklarımıza iyi bir yaşamın kapılarını araladık. Bu yıl hocalarımız bu başarıyı ikiye katlayacaklarına dair söz vermişlerdi. Ama bu sözlerini bu tedirgin olan öğrencilerle yerine getirebilecekler mi? Bunu de takdirinize bırakıyorum” dedi.

AKP BDP’YE DÜŞMANLIĞINI ÇOCUKLARA DA YANSITTI


“Belediyemizin ve partimiz BDP’nin eğitime ve çocuğa bakış açısı, eğitim ortamındaki fırsat eşitsizliğini ortadan kaldırıp, dezavantajlı durumdaki çocuklarımızı topluma kazandıracak bir anlayış temelindedir” diyen Başkan Fazıl Türk, sözlerini, “AKP hükümetinin partimiz BDP’ye olan düşmanlığı artık çocuklarımıza ve gençlerimizin eğitimlerine bile basit, anlamsız ve hukuksuz nedenlerle saldırısına dönüşmüştür. Bu tür tutum ve davranışlar çocuklarımızın sağlıklı gelişimine ve geleceğine doğru hizmet etmez. 12 Eylül Darbesi’nin yargılandığı bu günlerde, 12 Eylül’ü aratmayan bu hukuksuz uygulamalara imza atanlar da tıpkı darbenin generalleri gibi gün gelecek yargılanacaklardır. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın” şeklinde tamamladı.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Başkan Türk, bir soru üzerine Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu ile telefonda görüştüğünü belirtti, Vali Güzeloğlu’nun baskından haberi olmadığını ve baskında polisin keyfi uygulamasının tespit edilmesi halinde gerekli işlemlerin yapılacağını ifade ettiğini söyledi. Açıklamanın sonunda öğrenciler ve katılımcılar, alkış ve sloganlarla polis baskınını protesto ettiler.

ANF NEWS AGENCY

Hiç yorum yok: