20 Mart 2012 Salı

Kürtlerin Yüzde 97.6'sı Statü diyor

Kürtlerin öz yöneti talebini araştıran  Sosyal Siyasal Araştırmalar Merkezi’nin (SAMER), araştırması çapıcı bir sonuç ortaya çıkardı. Amed’de yapılan ankette katılanların 97.6’sı siyasi statü istedi.  SAMER Amed’de “Bir referandum olsa Kürtler ne ister” adıyla anket düzenledi. Katılımcıların yüzde 49.2’si demokratik özerklik, yüzde 19.2’si bağımsızlık, yüzde 5.4’ü federasyon, yüzde 7.1’i belediyelerin geniş yetkilere sahip olduğu adem-i merkez yönetim yanıtı verdi.”Kürtçe resmi dil olmalı mı” sorusuna da katılımcıların yüzde 83’ü evet dedi.

Amed yüzde 97.6 ‘siyasi statü’ diyor


Sosyal Siyasal Araştırmalar Merkezi’nin (SAMER), Amed’de “Bir referandum olsa Kürtler ne ister” anketine katılanların yüzde 87’si referandum yapılmasını istedi.


SAMER’in Amed’de yaptığı araştırmada katılımcıların yüzde 40’ı kadın, yüzde 60’ını ise erkekler oluşturdu. Ankete katılanların yüzde 30’u lise, yüzde 24’ü ilköğretim ve yüzde 15’i ortaokul mezunu.


Katılımcıların yüzde 22.3’ünün de 20-24 yaş aralığında olduğu ankette “Kürtlerin taleplerine yönelik referandum yapılmalı mı” sorusunu yüzde 87 “evet” derken, yüzde 2’si yanıt vermedi.


“Bir referandum yapılsa ve Kürtlere sorulsa” sorusuna katılımcıların yüzde 49.2’si demokratik özerklik, yüzde 19.2’si bağımsızlık, yüzde 5.4’ü federasyon, yüzde 7.1’i belediyelerin geniş yetkilere sahip olduğu adem-i merkez yönetim yanıtı verdi. “Kürtçe Türkiye’de resmi dil olmalı mı” sorusuna katılımcıların yüzde 83’ü evet derken, yüzde 8’lik kısım soruya cevap vermedi.


Yüzde 97 operasyonlara karşı


“KCK operasyonları Kürt sorununu ne yönde etkiliyor” sorusuna ankete katılanların yüzde 43.4’ü “Olumsuz”, yüzde 24.2’si “Çok olumsuz” yanıtı verdi. Yüzde 6.4’ü “Etkisi yok”, yüzde 2.7’si “Olumlu etkiliyor” dedi.


“Kürtlerin geleceği açısından Kürt Ulusal Kongresi’nin toplanması önemli mi” sorusuna ise katılımcıların yüzde 79’u “Çok önemli” cevabı verdi.

Hiç yorum yok: