29 Şubat 2012 Çarşamba

Pozantı Vahşeti: Bütün Koğuş Sırayla Tecavüz Etti!

''Koğuş ağası önce onu bir güzel dövdü. Sonra gel benle dedi. Tuvalete götürdü. Onun bağırmaları duyuluyordu. Sonra bütün koğuş ağanın yaptığını yaptı”. “Müşahedede üç gün kaldım, üç gün de ağladım.”

Pozantı cezaevinde yaşanan taciz skandalıyla çocukların, cezaevinde cezaevini yaşadığı ve onlar için cezaevinin işkence evine dönüştüğü bir kez daha açığa çıktı. Tahliye edildikten sonra çeşitli sivil toplum kuruluşlarına başvuran çocuklar, yaşadıkları işkenceyi ve kötü muameleyi tüm çıplaklığıyla ANF’ye anlattılar. İşte çocukların cezaevlerinde yaşadıkları:

“KOĞUŞ AĞASI ONU TUVALETE GÖTÜRDÜ…”

(…17 yaşında): “Koğuşumda ırza geçmeden gelen üç çocuk vardı. Daha sonra o çocuklar tahliye oldular. Sonra biz gardiyanlardan onların suçunun fiili pota olduğunu öğrendik. Koğuş ağası önce onu bir güzel dövdü. Sonra gel benle dedi, tuvalete götürdü… Onun bağırmaları duyuluyordu. Irzcılar, filipçiler sevilmez cezaevinde… Sonra bütün koğuş ağanın yaptığını yaptı… Cezasını verdik…”

“3 GÜN HEP AĞLADIM”

(…yaş 16): “Müşahedede üç gün kaldım. Üç gün de ağladım. Allah’ım hayal olsa, rüya olsa dedim… Hiçbir şey hissedemiyordum, adliyeden Elmadağ’a kadar diğer arkadaşımla ile birlikte ağladık. Çok duygu yoğunluğu yaşadık. Önce bizi müşahedeye aldılar. Oraya ilk girdiğimizde de ağlamaya devam ettik. Allah’tan… Onunla (arkadaşı) birlikteydim. Yoksa orada yalnız kalmaya dayanamazdım. Hep annemlerin arkamızdan ağlaması gözümün önüne geliyordu…”

“PSİKOLOGLAR BİZİMLE İLGİLENMEDİ”

(…yaş 19): “Psikologların koğuşlara indiğini, bize derdimizi sorduğunu hiç görmedim. Boşuna devletten para alıyorlar. Devlet onlara para vereceğine, o parayı bizim yemeklerimize verse daha iyi olurdu…”


(…yaş 17): “Bir gün psikolog ağabeyimle tanışmış. Yok, ağabeyin şöyle, yok ağabeyin böyle deyip duruyor. Ağabeyimi bana kötülüyor… Masaya vurdum… Dellendirme beni dedim… Elimde kalacaktı psikolog… Bir daha da çağırmadı beni zaten..”


“OLAYSIZ GÜN YOKTU”

(…yaş 21): “Tutukevinde her gün farklı bir olay olurdu. Olaysız gün geçmezdi. Kavgalar, bağrışmalar, her koğuştan farklı bir müzik sesi… Kaynatırdık biz arkadaşlarla. Genelde iyi geçerdi. Zaten her gün aynı şeyleri yapardık. Islahevinde ise işe gitmeye başlayınca farklı oldu her şey. Dışarı çıkmış gibi hissettim kendimi. Yine insanların değişmediğini, onlara yine güvenemeyeceğimi gördüm ve ayrıldım o işten. Islahevinde çalışırken de her gün aynı geçiyordu. Ama orada biraz daha özgür oluyorsun o iyi oluyor.”

“KOĞUŞ AĞALARI DAYAK ATARLARDI”

(…yaş 19): “Cezaevinde ne yiyeceğine, ne zaman ne yapacağına birileri senin adına karar veriyor. Bir gün ben yemekhanede çalışırken beynimi baş memurluktan çaldım. Ben çıktığımda burada öyle biri yatmış desinler diye çabaladım içerdeyken. Her gün olay yaşıyorduk. Değişik kültürden insanlar. Gardiyanlardan birine yedirmemişsin, yedirmediğin için seni müşahedeye atacak. Ya da ..’ in yanına atacak seni ezdirecek. Müdürü sevmiyordum. Personel tiyatrocu, siz geldiğinizde rol yapıyorlar size. Müdürler, gardiyanlar benimle iyi değildi. Ben onların programladığı beyni değiştirdim, bunun için beni sevmezlerdi. Ben yazıp çiziyordum, abim kitap getiriyordu onları okuyordum. Ama anne kuzularının gün be gün eriyişini görmek ve bir şey yapamamak… Biz… İle çok iyiydik. Biz farklıydık. Diğer koğuş ağaları, dayak atarlardı, koğuştakilere boncuk yaptırıp, yapanlara bile parayla satarlardı. Tespih çekemezlerdi ağaların karşısında, ayak üstüne atamazlardı..”
“CEZAEVİ İDARESİNİ KENDİLERİNE DÜŞMAN GİBİ GÖRÜYORLAR”

Çocukların cezaevinde ve cezaevi sonrası yaşadığı travmalarla ilgili ANF’ ye konuşan Türkiye Çocuklara Yeniden Özgürlük Vakfı aktivistlerinden Yaşar Çavdar, görüştükleri birçok çocuğun infaz koruma memurları ile ilişkilerinin olumsuz olduğunu söylediğini, bunun yanı sıra çocukların kurum yönetimi ile de aralarında bir kopukluk olduğunu düşündüklerini aktardı. Çavdar, çocukların genellikle idarenin kendilerini anlamadıklarını, sorunları çözmek için yardımcı olmadıklarını veya idarenin kendilerine düşman olduklarını düşündüğünü söyledi.

Çocukların cezaevine girdikten sonra psikolojilerinin bozulduğunu vurgulayan Çavdar, cezaevinde çok kötü muamelelere maruz kaldığını ve bu kötü anlarını çıktıktan sonra da unutamadığını kaydetti.

ANF NEWS AGENCY

Hiç yorum yok: