3 Kasım 2011 Perşembe

AKP Erciş'te Haklı Aşağılıyor

Depremin ardından Erciş'e gönderilen yardımlar dağıtılmaya devam edilirken, çöpe atılacak olan malzemeler, "yardım" diye belediyenin çöp arabasıyla mahallelerde çöp gibi yol üzerine boşaltılarak, yurttaşlara dağıtılıyor.
VAN - İnsanlık adına utandıran bu görüntüler ise yurttaşların tepkisine neden oldu.

Van merkez, Erciş İlçesi ve köylerinde meydana depremin ardından bölgeye yardımlar gönderilmeye devam ederken, Erciş'e gelen bazı yardımların belediye tarafından çöp arasıyla mahallelerde çöpmüş gibi boşaltılması, insanlık adına utandıran bir görüntü ortaya çıkardı.
erc.jpg
3.gifYeşilova Mahallesi'ne giden, Erciş Belediyesi çöp aracı, yardım malzemelerini çöp gibi yol üzerine dökmesi kameralara takıldı. İhtiyacı olan yurttaşlar buradan yardımları almak zorunda kalırken, bazı yurttaşlar ise bu duruma tepki gösterdi.

Eski giysi ve bazıları kullanılamayacak malzemelerin, çöpe gitmesi gerekirken Yeşilova Mahallesi'ne gönderildiğini belirten yurttaşlardan Salihe Terim, "Benim oğlum enkaz altında kaldı şu anda yaralı hastanede yatıyor. Bu güne kadar defalarca çadır istemek için başvurmama rağmen hiçbir sonuç alamıyorum. Kendi imkanlarımla naylondan yaptığım çadırın içinde kalıyorum, Yarın oğlum taburcu olursa kalacak bir yeri bile yok, Devlet bize eskimiş, kullanılamayacak durumdaki malzemeyi laik görüyor. Bu da yetmiyormuş gibi çöp araçlarıyla getirilip yol üzerine dökülüyor" dedi.

'Bilerek bizi rencide etmeye çalışıyorlar'

Burhan Özmen ise AKP'li belediyenin Yeşilova Mahallesi'nde oy alamadığı için yurttaşları cezalandırdığını belirterek, "AKP belediyesi mahallemizden oy almadığı için bunu bilinçli bir şekilde yapıyor. Buradaki halk yoksul ve yardıma muhtaç AKP belediyesi de bu yoksulluğu zaaf bilip yardımları ya cemaat eliyle gönderiyor ya da çöp arabasıyla gönderiyor. Biz bunu kabul etmeyeceğiz. Çöp araçlarına çöpe gidecek giysileri mahallemize gönderiyor" şeklinde konuştu.

Yardımı getiren aracın sürücüsü ise, verilen talimata uymak zorunda kaldığını ifade ederek, "Bunlar aslında çöpe gidecekti, fakat bana verilen talimata uydum" şeklinde konuştu. DİHA

Hiç yorum yok: