26 Ekim 2011 Çarşamba

Somali'ye 526 Milyon, Van'a 5 Milyon


Amed - Somali'de yaşanan açlık nedeniyle bugüne kadar hesaplarda toplanan paranın 526 milyon 100 bin TL olduğu öğrenilirken, Van'da 500'e yakın kişinin ölümü ve binlerce evin yıkılmasına neden olan depremzedeler için bu akşam itibariyle toplanan paralaların ise 5 milyon TL olduğu bildirildi.

Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), Başbakan Erdoğan'ın talimatıyla başlatılan Van Depremi İnsani Yardım Kampanyası'nda saat 16.00 itibariyle 5 milyon TL nakdi yardım toplandığını açıkladı. AFAD yaptığı diğer yazılı açıklamasında Somali'ye yardım kampayasında hesaplarda toplanan miktarın 526 milyon 100 bin TL olduğunu belirtti. Ayrıca depremzedeler için GSM operatörlerinden 1865'e kısa mesaj atılarak 5 TL. yardım yapılabileği belirtildi .Öncelikli İhtiyaç listesinin ise kışlık çadır, konteynır, uyku tulumu, çabuk bozulmayacak ve stok imkanı bulunan gıda maddeleri, katalitik soba (tüpü ile birlikte), temizlik malzemeleri, seyyar tuvalet olduğu belirtildi.

Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafından yapılan açıklama şöyle; "Başkanlığımıza ve Van Valiliğine; valilikler, kurumlar, STK'lar ve vatandaşlarımızdan yoğun bir şekilde yardım gönderme talepleri gelmektedir. Bu çerçevede; toplanan yardımlar bölgeye gönderilmeden önce, Van Valiliği ile koordine sağlanması, yardımların sağlıklı bir şekilde ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmasını kolaylaştıracaktır. Yardımlarda, aşağıdaki listede yer alan malzemelere öncelik verilmesi uygun olacaktır. Öncelikli İhtiyaç Listesi ; Kışlık çadır, konteynır, uyku tulumu çabuk bozulmayacak ve stok imkanı bulunan gıda maddeleri, katalitik soba (tüpü ile birlikte), temizlik malzemeleri, seyyar Tuvalet"

SOMALİ'YE YAPILAN YARDIMLAR


AFAD yaptığı diğer yazılı açıklamasında Somali'ye yardım kampayasında hesaplarda toplanan miktarın 526 milyon 100 bin TL olduğunu belirtti. "Başkanlığımızın koordinasyonunda Somali'ye; 11 uçak, 8 gemi ile 67 milyon TL. tutarında ve yaklaşık 22 bin ton ağırlığında insani yardım malzemesi gönderilmiştir.Nakliye, dağıtım, güvenlik hizmetleri ve diğer giderler ile birlikte toplam yardım miktarı 87 milyon TL olmuştur."

Hiç yorum yok: