12 Ağustos 2011 Cuma

Dersim(Tunceli)'de Fethullahçı Atağı ve Alevilik Bakış Açısı



Cumhuriyet Gazetesi'nden Hikmet Çetinkaya'nın 15 Ağustos 2006 tarihli "Tunceli'de Fethullahçı Atağı" başlıklı yazısını güncel gelişmeler üzerine tekrar yayınlıyoruz. Yazıda Fetullah Gülen Cemaatinin okullarının Tunceli'ye nasıl konuşlandırıldığı aktarılıyor:
Türkiye ''tarikatçı kuşatma'' nın ürününü topluyor. Devlet okullarındaki ''tarikatçı yapılanma'' tüm hızıyla sürüyor...
Özel okulları, yurtları, dershaneleriyle ''eğitim alanı'' nı ele geçiren tarikatçılar devlet okullarının yönetiminde etkinlik kazanıyor... 

AKP iktidarı tarikatlara eğitim dalında her türlü olanağı tanıyor, 2005 yılında onlara ''arsa tahsisi'' yapıyor.
Tunceli Milli Eğitim Müdürlüğü'nün elinde bulunan 10 bin metrekarelik alanın Fethullan Gülen' e yakınlığıyla bilinen ''Erkam Özel Öğretim İşletmeleri AŞ'' ye bağışlandığını biliyor muydunuz?.. 

Bu iş nasıl oldu? Gayet basit anlatayım:
Tunceli Milli Eğitim Müdürlüğü, fen lisesine gereksinim olmadığını bildirdi. Milli Eğitim Bakanlığı'ndan bir müfettiş Tunceli'ye geldi ve rapor hazırladı. Raporda ''Tunceli'de fen lisesi açılmasına gerek yok'' denildi. 

Aradan bir süre geçti ve 10 bin metrekarelik alan ''Erkam Özel Öğretim İşletmeleri AŞ'' ye valilik oluruyla bağışlandı. On ay sonra da iki derslikli 48 öğrencili ''özel fen lisesi'' açıldı.
Tunceli'de Milli Eğitim Bakanlığı'nın fen lisesi açmasına gerek olmadığı yolunda rapor hazırlayan müfettişin adı Ahmet Güç.
Olayın bundan sonraki boyutu ise sanki kara mizah...

10 bin metrekarelik arsa Fethullahçı eğitim şirketine verildikten sonra Milli Eğitim Bakanlığı ticaret meslek lisesini ''fen lisesi'' yaptı. Müfettişler de yeni bir rapor hazırladı:
''Tunceli'de fen lisesi açılması zorunludur. Tunceli'nin nüfusu, sosyal, ekonomik, kültürel ve stratejik yapısı fen lisesi açılmasına uygundur.''
***
Tunceli'de Özel Özmunzur İlköğretim Okulu da bulunuyor. Okulun sahibi Erkam Özel Öğretim İşletmeleri, şirket yönetim kurulu başkanı ise Elazığlı. 

Fethullahçılar Alevi yurttaşlarımızın yoğun olduğu yörelerde okullar, yurtlar, dershaneler açıyor. 

Elimde Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin hazırladığı Fethullah Gülen'le ilgili bir istihbarat raporu bulunuyor: 

İşte raporun bir bölümü:
''Fethullah Gülen, alışılmış 'din adamı' profilinden uzak, din adına farklı söylemleri bulunan kimi zaman 'sfenks' kadar sessiz, kimi zaman Atatürk' ü övmeye gerek duyan, kimi zaman 8 yıllık eğitime destek verecek kadar reformcu , rejim yandaşı ve aydın bir düşünür, kimi zaman farklı dinlerin temsilcilerine dünya barışı adına çağrılar yapacak, hatta Papa ile fikir teatisinde bulunabilecek kadar da enternasyonal yanı güçlü biri olarak görüntüler vermektedir. Tarikat mensupları da baş imam Fethullah Gülen'den aldıkları fetvalar doğrultusundaki davranışlarıyla kendi düşüncelerinin zıddı olanlara karşı 'hile mubahtır' yöntemi ile tedbirler geliştirmektedirler. 

Fethullah Gülen'in yeterli bir din eğitimine ve bilgisine sahip olduğu kuşkuludur. Ama, dini bütünüyle bilmeyen, fakat itikatlı olduklarına inanan insanları etkileyebilecek noktayı iyi keşfetmiş, üstün bir zekâ sahibi olduğu söylemleri de gündemdedir. Din bilgesi olmayı gerektirmeyen dini hikâyeleri , ıstırap yüklü ses tonu eşliğinde, sohbetlerinde gözyaşı suyu ile kişilerin manevi alanlarına nüfuz edecek şekilde anlatan ve kişileri istediği yöne sevk etmeyi başarması birçok entelektüel kesimin kendisinden etkilenmesini sağlamıştır.''
*** 

Devletin istihbarat birimlerinin hazırladığı rapor böyle!..
Fethullah Gülen'in müritleri eğitimden bankacılığa; tekstilden sağlık hizmetlerine dek her dalda örgütleniyor...
Eğitim-Sen Tunceli Şubesi Başkanı Hanifi Bekmezci, bakın ne diyor: 

''AKP hükümeti kadrolaşıyor. Fen lisesi olayı bunun kanıtı. Önceki hükümetler özel eğitim kurumlarına yüzde 2'lik destek verirken AKP hükümeti bu oranı yüzde 10'a çıkardı. Türkiye'nin ve dünyanın pek çok yerinde eğitim kurumları açan Fethullah Gülen'e yakınlığıyla bilinen özel şirkete fen lisesi için devlet arsa tahsis ediyor. İçinde valinin, özel şirketin, milli eğitimin olduğu özel ilişki ağı var.'' (Evrensel Gazetesi, 12 Ağustos 2006) 

Tarikatçı yapılanma olanca gücüyle sürüyor...
Fethullah Gülen, ABD'den yönetiyor yaklaşık 5 milyar dolar olan sermaye gücünü... (Bugün-2011- AKP iktidarı desteği ile  30 Milyar Doları bulduğu tahmin ediliyor)

Türkiye'de tarikatçı sermaye ivme kazanırken AKP, IMF ve Dünya Bankası' na teslim olmuş; ABD'nin Büyük Ortadoğu Projesi' ne destek veriyor örtülü olarak... 

ABD ve İsrail'in dümen suyundaki Fethullah efendi, ırkçı ve şoven güçlere destek veriyor ''yeşil kart'' almak için... 

15 Ağustos 2006

Hiç yorum yok: