12 Haziran 2011 Pazar

İstanbul'da 20 Kürt Kadının Oy Kullanması Engellendi

Bölgeden seçim ihlalleri haberleri peş peşe gelirken, İstanbul’un göbeğinde seçim skandalları şimdiden patlak vermeye başladı. Fatih’e bağlı Yedikule Anadolu Lisesi usulsüz oy kullanan 3 resmi polisin suçüstü yakalanırken, Sefaköy İnönü Mahallesinde de oylarını kulanmak üzere Alaattin Keykubat İlk öğretim okuluna gelen, okuma yazama bilmeyen 20 Kürt kadınının oy kullanmalarının engellendiği haberi geldi. Seçim kayıtlarına göre sözkonusu kadınlar Demokrat Parti tarafından sandık görevlisi gösterilmiş.

Fatih’e bağlı Yedikule Anadolu Lisesinde seçmen kalabalığını fırsat bilen 3 resmi polisin sandıkta usulsüz bir şekilde oy kullandığı tutanakla tespit edildi. Konu hakkında ANF’ye bilgi veren Fatih Yedikule Anadolu Lisesinde müşahit olarak görev yapan Mehmet Boztepe olayı şöyle aktardı:

“Toplam 26 sandığın bulunduğu okulda Fatih Emniyetine bağlı çalışan Emre Ceylan, Benan Bağlan ve Yaşar Ataköşker isimli polis memurlarının görev kayıtları olmamasına rağmen, usulsüz bir şekilde oy kullandıklarını tespit ettik. Sandık başkanı hemen tutanak tuttu. Ayrıca aynı grupta bulunan ve adını henüz öğrenemediğimiz bir kadın polisi yine usülsüz bir şekilde oy kullanmaya teşebbüs ederken suçüstü yakalandık ve engel olduk. Ancak onu engellerken diğer resmi polisler etrafımıza sararak, bizi zor kullanarak dışarıya atmak istediklerinde tüm okul ayağa kalktı ve söz konusu polisler okulu terk etmek zorunda kaldılar”.

İstanbul’un göbeğinde böyle bir hileye teşebbüs eden polislerin nereden cesaret aldıklarının düşündürücü olduğunu vurgulayan Boztepe, herkesin gözünün açık olmasını tembih ederek bu işin peşini bırakmayacaklarını belirti.

Fatih’de durum böyleyken bu kez Bağcılar Sefaköy’den de bir hile haberi daha geldi. Kendi yengesinin de aralarında bulunduğu 20 okuma yazma bilmeyen kadının alakaları olmadığı halde Demokrat Partiden görevli gösterildiğine dikkat çeken Sefaköy semt sakinlerinden Maaz Turanlı, “Sabah oyumu kullanmak üzere İnönü Mahallesinde bulunan Alaattin Keykubat İlköğretim okulunda gittiğimde yengem Vahide Turanlı’ın öylece kapının önünde oturduğunu gördüm. Bana oy kullanmadığını söyledi. Nedenini bilmediğini söyledi. Hemen gidip içerde ki sandık görevlilerle konuştuğumda okuma yazma bilmeyen yengemin Yenibosnada Çobançeşme İlköğretim okulunda Demokrat Parti sandık görevlisi olarak gösterildiğini öğrendim. Daha sonra sadece benim yengemin değil, aynı şekilde 20ye yakın Kürt kadının daha aynı şekilde sandıklarda görevli olarak gösterilerek oy kullanmalarının engellendiğini öğrendim. Şu an avukatımı bekliyorum. Bunlar hakkında suç duyurusunda bulunacağım” dedi.

Hiç yorum yok: