16 Haziran 2011 Perşembe

AKP Oy için Gazete Kiraladı!


AKP’lilerin, özellikle Kürtlerin bulunduğu mahallelerde Emek, Demokrasi ve Özgürlük Bloğu’na oy verebilecek seçmenlere para teklifinde bulunduğu, bunu reddedenleri ise “Sizin adayınız zaten kazanacak. Onların amacı geri kalan oyları CHP’ye verdirmek. CHP’ye oy vereceğinize bize oy verin. Biz sizin bütün haklarınızı veriyoruz zaten” dedikleri ortaya çıktı. Aydın’daki ilkesizliği bununla da sınırlı olmayan AKP, seçim süresince kiraladığı Olay isimli yerel gazeteye Blok ve CHP ile ilgili yalan haberler yaptırdı.

Seçim sürecinde de başta Kürdistan olmak üzere, Türkiye genelinde her türlü hileye başvuran AKP, Aydın’da da boş durmamış. Aydın’ın Ovaeymir Beldesi’nde yaşayan Ahmet Ali Karza, seçimlerden bir gün önce akşam evine AKP’lilerin geldiğini ve kendisine önce para teklifi yapıldığını söyledi. Karza, şunları anlattı:

“Evime gelen AKP’liler önce seçimlerden bahsettiler. Benim BDP’ye meyilli olduğumu görünce, maddi durumumu sordular. Bende durumum iyi olmadığını, tarlalarda çalıştığımı söyledim. Aralarından biri yardım yapar gibi çantasından bir zarf çıkardı. Bana, ‘Biz AK Parti’den geliyoruz. Bu bizim küçük bir armağanımızdır. Bunu kabul ederseniz seviniriz’ dedi. Zarfın içine baktığımda para vardı. Ben de alamayacağımı söyledim. Bana bu paranın yardım olduğunu söylediler. Daha sonra aralarından bir kadın bana ‘Sizin adayınız zaten kazanacak, onların amacı geri kalan oyları CHP’ye verdirmek. CHP’ye oy vereceğinize bize oy verin, biz sizin bütün haklarınızı veriyoruz zaten’ dedi. Daha sonra ise bana ‘Seçimde bizi unutmayın’ diyerek gittiler.”

YALAN HABERLER İÇİN GAZETE KİRALADILAR

AKP, hile ve yalanları için Nazilli İlçesi’nde 25 yıldır yayım yapan Olay gazetesini de kiraladı. Gazete seçim süresince AKP propagandasının yanı sıra, Blok adayı Mehmet Bayraktar ve CHP hakkında da sürekli yalan haber yaptı. Gazete, kira ücretinin karşılığını tam yerine getirememiş olacak ki, seçime bir gün kala bu sefer özel bir sayı çıkardı. Özel sayıda, CHP Milletvekili Fatma Çağlar Erkut ile Blok adayı Mehmet Bayraktar’ın gizlice görüştüğü ve AKP aleyhine konuştuğu yönünde yazılan yalan haberi ‘Nazilli’de Tehlikeli Buluşma’ başlığıyla sürmanşetten verdi.

ANF’ye konuşan Blok adayı Bayraktar, AKP’nin Aydın’da kendini mağdur göstermek için seçim hileleri yaptığını belirterek, AKP’nin seçimi hileli oyunlarıyla kazandığını söyledi. “Seçim meydanlarında demokrasiden bahseden Erdoğan’ın, Aydın’da yapmadığı hile kalmadı” diyen Bayraktar, “İnanıyorum ki Aydın dışında birçok ile ve ilçede bu tarz oyunlar oynamıştır.” Bağımsız aday isimlerinin pusulalarda çok küçük yazılmasına tepki gösteren Bayraktar, “Bu şekilde, okuma yazması olmayan yüzlerce Kürt annesinin oy kullanma hakkını elinden aldı. Seçim sabahında oy kullanmaya giden birçok seçmen, beni arayarak; seçim pusulasında ismimin olmadığı söyledi. Pusulalara baktığımda ben bile ismimi zor görürken okuma yazması olmayan ve yaşları itibarı ile göremeyen birçok anne oy kullanamadı. Oy kullanmadan birçok anneden imza alan sandık başkanları, annelerin kullanmadı oyları kullandı sayarak, seçmenin hem oy hakkını çaldı hem de sahtekârlık yaptı. Avukat kimliğimle bu sandık başkanlarını araştırıp hepsi hakkında suç duyurusunda bulunacağım” diye kaydetti.

Hiç yorum yok: